fredag 13 november 2009

Jag drillar mina barn med drillar!

Ååhh, vid den här tiden på året plockar jag alltid fram min höst/jul musik...
Den kommer alltid fram när hösten är på väg in i vintern, musiken värmer mina frusna leder.


Julstämning...Tyvärr hittade jag bara den korta versionen.
Carol of the Bells

Denna ville jag ha som ingångsmusik på vårt bröllop, men Kristian och min mamma stod som enad front... Oj, vad traditionellt det helt plötsligt skulle vara, men Birkalåten är inte helt fel den heller..Canon in D-minor Som ni kanske hör är den ett arrangemang på Pachelbels kanon i D-moll.

Om man nu vill ha lite "tuffare tag" kan man ju alltid lyssna till den här i höstmörkret.
nothing else matters


Om nu Oliver och Hugo skulle vilja satsa på en karriär som gossopran är inte jag den som är den... Det är klart att vi skulle kunna flytta, så de fick den bästa skolningen menar jag...
Far Away
Detta är dock Libra som sjunger.

Ta er lite tid och njut lite av Vienna Boys´Choir, deras klassiska stycken är helt fantastiska. (Självklart Libra också men, de har fuskat lite med "reverbrelät" i studion.) Sakral musik är läkande för själen, den ger oss en stund av meditation.

Inga kommentarer: